Ministerstvo dopravy a ŘSD zjevně plánují rozšířit úsekové měření rychlosti na celou dálnici D1. S těmito plány se sice nahlas nechlubí, nicméně veřejná zakázka, kterou najdete na portálu veřejných zakázek pod číslem 7602021022094, tyto záměry popisuje zřetelně.
Předmětem zakázky je systém pro úsekové měření rychlosti na dálnicích. Ten může být instalován na existujících mýtných branách nebo zvláštních sloupech. Systém bude automaticky zaznamenávat projíždějící vozidla v definovaných řezech a vypočítávat okamžitou a úsekovou rychlost (stejně jako současné úsekové měření v opravovaném úseku u Ostrovačic).
Dalšími vlastnostmi systému je automatizované čtení tabulek ADR a možnost okamžitého stažení snímků Policií České republiky.
Ministerstvo uvádí, že tak dojde k zvýšení bezpečnosti silničního provozu a snížení rizika vzniku nehod z důvodu rychlé jízdy vozidel. Současně dojde ke zvýšení bezpečnosti práce údržbových složek, protože řidiči budou více dodržovat stanovené dopravní značení – dovolené rychlosti.
Systém není technicky nijak vázán na probíhající rekonstrukce a je koncipován tak, aby mohl být bez problému používán i po jejich dokončení (např. současné měření až ve čtyřech pruzích současně). Dosavadní trvzení ministra Ťoka, že měření bude prováděno jen na opravovaných úsecích a za účelem zvýšení bezpečnosti osob na stavbách tedy netřeba brát příliš vážně.
Předpokládaná hodnota zakázky je 20 – 30 mil. Kč. V první fázi zprovoznění bude měření nainstalováno v 5 místech
- Psáře – Soutice
- Jihlava – Velký Beranov
- Měřín – V. Meziříčí západ
- V. Meziříčí východ – Lhotka
- Velká Bíteš – Devět křížů
a v následujících letech 2018-2020 na zbývajících úsecích.